Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ មេរៀនដែលបានរៀនពីអត្តពលិកកីឡា
Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ អ្នកណាថាមនុស្សលេងហ្គេមយូរ? ត្រូវតែមានសុខភាពល្អជានិច្ច ការសិក្សាបានបង្ហាញថាអត្តពលិក Esport មានសុខភាពល្អជាងមនុស្សទូទៅ។ អត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិកថៃក៏បានចេញមកចែករំលែកបទពិសោធន៍ដើម្បីដោះស្រាយអាថ៌កំបាំងនេះ។
អ្នកណាខ្លះចូលចិត្តលេងហ្គេម? ខ្ញុំជឿថាអ្នកប្រហែលជាធ្លាប់លឺពាក្យថា “លេងហ្គេមច្រើន ប្រយ័ត្នសុខភាព” ពីសមាជិកគ្រួសារ ឬមនុស្សជាទីស្រលាញ់ មិនតិចឬច្រើននោះទេ។ នេះប្រហែលជាដោយសារតែរូបភាពដែលគួរឱ្យចងចាំពីភាពយន្ត ព័ត៌មាន ឬប្រភេទរឿងមួយចំនួន។ ដែលបានយករូបភាពមនុស្ស លេងហ្គេមufa88ដើម្បីបង្ហាញវា។ ជារឿយៗញ៉ាំអាហារឥតបានការ អង្គុយនៅមុខអេក្រង់ពេញមួយថ្ងៃ គេងមិនលក់ គេងមិនលក់។ ឬមិនធ្វើអ្វីទាំងអស់ដែលមានសុខភាពល្អ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ មានការសិក្សាស្រាវជ្រាវមួយពី សាកលវិទ្យាល័យកីឡាអាល្លឺម៉ង់ក្រុងខឹឡូញ ដែលអាចនឹងផ្លាស់ប្តូរជំនឿនេះ។
ក្រុមស្រាវជ្រាវមួយបាននិយាយថា ទោះបីជាអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិកEsports live scores មានភេសជ្ជៈប៉ូវកម្លាំងជាផ្នែកមួយនៃជីវិតពិតរបស់ពួកគេក៏ដោយ។ ប៉ុន្តែម្យ៉ាងវិញទៀត ពួកគេប្រហែលជាមានអាហារដែលផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ច្រើនដល់សុខភាពជាងមនុស្សដទៃទៀត។ មានន័យថាមានមនុស្សមួយក្រុមដែលពិតជាចូលចិត្តលេងហ្គេម។ វាមិនតែងតែត្រូវចំណាយលើសុខភាពរបស់អ្នកនោះទេ។
ការសិក្សានេះបានស្ទង់មតិអត្តពលិក esports ជាង 820 នាក់អំពីអ្វីដែលពួកគេញ៉ាំ ផឹក និងហាត់ប្រាណក្នុងមួយសប្តាហ៍។ បន្ទាប់មកលទ្ធផលត្រូវបានប្រៀបធៀបជាមួយនឹងអាកប្បកិរិយារបស់មនុស្សសាមញ្ញ គេបានរកឃើញថាអត្តពលិកមួយក្រុមនេះទទួលទានជាតិស្ករតិចតួច ហើយមិនបានផឹក Energy Drink ច្រើនដូចដែលយើងយល់នោះទេ។ ពួកគេភាគច្រើនត្រូវផឹកព្រោះជាអ្នកឧបត្ថម្ភ។
ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយសូម្បីតែនៅក្នុងបញ្ហានៃការញ៉ាំ មានតែបុរស 15% និងស្ត្រី 25% ប៉ុណ្ណោះដែលបរិភោគបន្លែស្របតាមគោលការណ៍អាហារូបត្ថម្ភដែលពួកគេគួរទទួលបានជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ ប៉ុន្តែចំពោះសាច់វិញ អ្នករាល់គ្នាញ៉ាំវាស្ទើររាល់ថ្ងៃ។ ពិតជាមិនខ្វះសារធាតុចិញ្ចឹមដូចជាប្រូតេអ៊ីនទេ។
ចំពោះលំហាត់ មនុស្សមួយក្រុមនេះបានធ្វើលំហាត់ប្រាណលើសពីស្តង់ដារដែលកំណត់ដោយអង្គការសុខភាពពិភពលោក (WHO) ដោយប្រើប្រាស់រាងកាយរបស់ពួកគេរហូតដល់ 9.5 ម៉ោងក្នុងមួយសប្តាហ៍។
នេះជាសម្ដីរបស់ លោក Thana Somboonprom ឬ Non ដែលជាអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិកមកពី ក្រុម KFC x Talon ដែលមនុស្សជាច្រើនតែងតែស្គាល់ថា NTNz ហើយឥឡូវនេះគាត់និងក្រុមរបស់គាត់កំពុងតំណាងឱ្យប្រទេសថៃនៅក្នុង ” Arena of Valor Premier League 2023 ។
ការប្រកួតប្រជែង ពន្យល់រូបភាពឱ្យច្បាស់។ ព្រោះតែស្រលាញ់ហ្គេម ទោះគាត់លេងច្រើនក៏ពិតមែន។ ប៉ុន្តែគាត់មានគោលបំណង។ គោលបំណងរបស់គាត់គឺមិនលេងខ្លាំងពេក ហើយធ្វេសប្រហែសនឹងភារកិច្ចរបស់គាត់។ ដោយ ណុន បានប្រាប់យើងយ៉ាងដូច្នេះ គាត់ក៏ចាប់ផ្តើមជាសិស្សវិទ្យាល័យដែលចូលចិត្តលេងហ្គេម។ បន្ទាប់ពីលេងរួច ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថាសប្បាយណាស់។ បន្ទាប់ពីលេងបានមួយរយៈ ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថាខ្ញុំក៏មានជំនាញដែរ។ ដូច្នេះហើយ ក្តីសុបិនរបស់ខ្ញុំគឺចង់ក្លាយជាអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិក និងប្រកួតប្រជែងក្នុងលីគកំពូលយ៉ាងហោចណាស់ម្តង។
គាត់នឹងរកពេលទំនេរបន្ទាប់ពីរៀនដើម្បីលេង ហាត់ និងប្រកួត។ រហូតមកដល់ទីបំផុត គាត់អាចក្លាយជាអត្តពលិកកីឡាអេឡិចត្រូនិកដូចដែលគាត់បានសុបិន។
ប៉ុន្តែនៅពេលដែលគាត់បានក្លាយជាអត្តពលិកពេញលេញ ទោះបីជាចំណាយពេលច្រើនជាមួយហ្គេមក៏ដោយ។ ភ្នាក់ងារនឹងបែងចែកពេលវេលានៅពេលរសៀល ដើម្បីហាត់ដល់ម៉ោងប្រហែល ៥ ល្ងាច បន្ទាប់មកសម្រាកប្រហែល ២ ម៉ោង រួចត្រលប់មកហាត់វិញចាប់ពីម៉ោង ៧ យប់ រហូតដល់ម៉ោង ១១ យប់។
ដែលរវាងកន្លែងស្នាក់នៅ គាត់មិនបានបន្តលេងហ្គេមទាល់តែសោះ។ ប៉ុន្តែពេលខ្លះទៅញ៉ាំអី គេង ឬយឺត? ខ្ញុំក៏បានទៅលេងកីឡាវាយសី ២-៣ ដងក្នុងមួយសប្តាហ៍ ព្រោះខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថាខ្ញុំមានអារម្មណ៍យឺត។ ជាមួយនឹងការលេងហ្គេម Esports ដូច្នេះខ្ញុំចង់បន្ថែមភាពរឹងមាំ។
ចំពោះអាហារ ភ្នាក់ងារនឹងរៀបចំវាសម្រាប់អ្នក។ ដែលនឹងត្រូវបានលាយបញ្ចូលគ្នា។ រាល់ថ្ងៃ មានអាហារស្អាតខ្លះ។ អាហាររហ័សមួយចំនួន តាមការសមស្របតាមការយល់ឃើញថា វានឹងជួយឱ្យយើងមានសុខភាពល្អទាំងផ្លូវកាយ និងផ្លូវចិត្ត។ អាចផ្តោតទាំងស្រុងលើការបណ្តុះបណ្តាល។
ចំពោះការគេងគឺដោយសារធម្មជាតិនៃអាជីពដែលតម្រូវឲ្យហាត់រហូតដល់យប់ជ្រៅ។ ព្រោះត្រូវតែហាត់ជាមួយក្រុមបរទេស។ ប៉ុន្តែអ្នកអាចក្រោកពីគេងរហូតដល់ម៉ោង 10 ឬ 11 ព្រឹក ទើបធ្វើឱ្យការគេងរបស់អ្នកបានគ្រប់គ្រាន់។
ចំណែក លោក ឯក ផុង ហ្គ្រោហុន ឬ តូនី ប្រធាន ក្រុម KFC x Talon ដែលគ្រប់គ្នាស្គាល់ច្បាស់ក្នុងការប្រកួតជា តូនី ក៏បាននិយាយដែរថា ខ្ញុំខ្លួនឯងក៏ជាមនុស្សម្នាក់ទៀតដែលចាប់ផ្ដើមចូលចិត្តលេងហ្គេមដែរ។ ប៉ុន្តែនឹងលេងបន្ទាប់ពីរៀន ធ្វើកិច្ចការផ្ទះ ឬបញ្ចប់ការងារ។ ដែលចាត់ទុកថាមិនមានពេលច្រើនក្នុងការលេង
Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ ឱកាស និងបញ្ហាប្រឈមនៃឧស្សាហកម្ម
Esports បានផ្សាយបន្តផ្ទាល់ ស្ថានភាពពិភពលោកបច្ចុប្បន្នបានផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ ទាំងសង្គម នយោបាយ និងសំខាន់បំផុតគឺសេដ្ឋកិច្ច ជាពិសេសសេដ្ឋកិច្ចមកពីឧស្សាហកម្មដែលមានអត្រាកំណើនខ្ពស់។ វាជៀសមិនរួចទេដែលឧស្សាហកម្មឌីជីថលមានភាពរឹងមាំ និងរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ សូម្បីតែក្នុងអំឡុងពេលនៃស្ថានភាពជំងឺកូវីដ-១៩ ដែលបានជះឥទ្ធិពលអវិជ្ជមានដល់សេដ្ឋកិច្ចនៅក្នុងប្រទេសជាច្រើនជុំវិញពិភពលោក។ ធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោករងផលប៉ះពាល់ ប៉ុន្តែម៉្យាងវិញទៀត អាជីវកម្ម e-Sports គឺជាអាជីវកម្មដែលអាចសម្របខ្លួន និងដោះស្រាយស្ថានភាពអាជីវកម្មបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស រួមទាំងអាជីវកម្ម e-Sports ដែលបានបង្កើតប្រាក់ចំណូលលោតផ្លោះ និងព្រំដែនក្នុងអំឡុងស្ថានភាពជំងឺកូវីដ-១៩។ ព្រោះបច្ចុប្បន្នមនុស្សជុំវិញពិភពលោកបានផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់រស់នៅរបស់ខ្លួន។ ដោយនាំយកបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលមកលេង មានការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយអនឡាញកាន់តែច្រើន ធ្វើឱ្យអាជីវកម្ម e-Sports ដែលជាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយអនឡាញដែលមនុស្សអាចចូលប្រើប្រាស់បាន។ រួមទាំងការបង្កើតប្រាក់ចំណូលបន្ថែមសម្រាប់វិស័យធុរកិច្ច និងបុគ្គល។ ដែលអាចមើលឃើញនៅគ្រប់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយអនឡាញនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។
ឧស្សាហកម្មឌីជីថលអាចបែងចែកជា 5 ក្រុម៖ Hardware & Smart Devices, Software Industry និង Communication Industry។ (ទំនាក់ទំនង) ក្រុមឧស្សាហកម្មសេវាកម្មឌីជីថល (សេវាឌីជីថល) និងក្រុមឧស្សាហកម្មមាតិកាឌីជីថល (មាតិកាឌីជីថល) ឧស្សាហកម្មមាតិកាឌីជីថលមានតម្លៃ 39,332 លានបាត និងមានកំណើនរហូតដល់ 27% ក្នុងឆ្នាំ 2020 (ឯកសារយោង៖ ពីលទ្ធផលនៃការស្ទង់មតិ នៃតម្លៃនៃឧស្សាហកម្មមាតិកាឌីជីថល។ ដោយទីភ្នាក់ងារលើកកម្ពស់សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលក្នុងឆ្នាំ 2023) វាជាឧស្សាហកម្មអាជីវកម្មឌីជីថលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការផលិត ការបោះពុម្ព ការចែកចាយ និងការផ្តល់សេវាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានឌីជីថលតាមរយៈឧស្សាហកម្មកម្សាន្ត រួមទាំងភាពយន្ត តុក្កតា ហ្គេម និងផ្សេងៗទៀត។
ប្រសិនបើយើងនិយាយអំពីអាជីវកម្មឌីជីថលដែលកំពុងរីកចម្រើនខ្លាំងនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ វាគឺជា “ហ្គេម” ដែលជាសកម្មភាពពេញនិយមបំផុតរបស់មនុស្សទូទាំងពិភពលោក រួមទាំងប្រទេសថៃផងដែរ។ ហ្គេមនេះធ្វើឱ្យមនុស្សមានអារម្មណ៍ធូរស្រាល និងមានភាពសប្បាយរីករាយ ទោះបីជាពួកគេប្រឈមមុខនឹងការលំបាកក៏ដោយ។ តានតឹងក្នុងអំឡុងពេលស្ថានភាពកូវីដ-១៩ និងជាមួយនឹងការពេញនិយមពីមនុស្ស
គ្រប់ភេទ គ្រប់វ័យមានឥទ្ធិពលលើឧស្សាហកម្មហ្គេម ដែលនាំឱ្យហ្គេមផ្លាស់ប្តូរទៅជា អាជីវកម្ម e-Sports និងក្លាយជាអាជីវកម្មផ្កាយដែលកំពុងរីកចម្រើនដែលរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងយុគសម័យឌីជីថលក្នុងរយៈពេលពីរបីឆ្នាំ។
ទីផ្សារ e-Sports សកលបានបន្តកើនឡើង។ ក្នុងឆ្នាំ 2023 ឧស្សាហកម្ម e-Sports រកចំណូលបានសរុប 1.1 ពាន់លានដុល្លារជាសកល កើនឡើង 15% ធៀបនឹងប្រាក់ចំណូលសរុបរបស់ 2019 ចំនួន 950 លានដុល្លារ។ មាននិន្នាការនៃកំណើនជាបន្តបន្ទាប់។ រួមទាំងចំនួនអ្នកទស្សនាកីឡាអេឡិចត្រូនិកពិភពលោកកើនឡើងដល់ 495 លាននាក់ក្នុងឆ្នាំ 2020 ពី 443 លាននាក់ក្នុងឆ្នាំ 2019 (កើនឡើង 11.7%) ហើយទំនងជានឹងកើនឡើងរហូតដល់ 646 លាននាក់ក្នុងឆ្នាំ 2023 (យោង៖ Brand Inside) ដែលជាទីផ្សារធំបំផុតរបស់ពិភពលោកគឺ ប្រទេសចិនតាមពីក្រោយដោយសហរដ្ឋអាមេរិក ខណៈប្រទេសថៃជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ក្នុងចំណោមប្រទេសកំពូលទាំង២០ក្នុងពិភពលោក។
ឧស្សាហកម្ម e-Sports នៅក្នុងប្រទេសថៃកំពុងចាប់ផ្តើមត្រូវបាននិយាយយ៉ាងទូលំទូលាយ ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនកំពុងចាប់ផ្តើមជ្រៀតចូលទៅក្នុងទីផ្សារ e-Sport កាន់តែច្រើន ហើយវិស័យរដ្ឋាភិបាលក៏ចាប់ផ្តើមគាំទ្រអាជីវកម្មនេះកាន់តែច្រើន។ សមាគម E-Sports នៃប្រទេសថៃត្រូវបានបង្កើតឡើង ហើយ e-Sport ត្រូវបានរួមបញ្ចូលជាកីឡាប្រកួតប្រជែង។ វាក៏មានការគាំទ្រសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍនវានុវត្តន៍ ឬអាជីវកម្មនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម e-Sports ឬហ្គេមជាមួយនឹងថវិកាជាង 400 លានបាតក្នុងឆ្នាំសារពើពន្ធ 2022 ដែលធ្វើអោយឧស្សាហកម្ម e-Sports រីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅក្នុងប្រទេសថៃ។
អ្នករៀបចំ Esportsនិយាយអំពីសុវត្ថិភាពបន្ទាប់ពីការបាញ់ប្រហារ
អ្នករៀបចំ esports និងការផ្សាយបន្តផ្ទាល់ហ្គេម ផែនការសន្តិសុខកំពុងត្រូវបានពិនិត្យឡើងវិញបន្ទាប់ពីការបាញ់សម្លាប់មនុស្សពីរនាក់នៅឯព្រឹត្តិការណ៍ Madden NFL នៅ Jacksonville រដ្ឋ Florida កាលពីថ្ងៃអាទិត្យ។អ្នករៀបចំបានចេញសេចក្តីថ្លែងការណ៍ក្នុងរយៈពេលពីរថ្ងៃកន្លងមកនេះ។ វាផ្តោតលើទំនុកចិត្តរបស់ប្រជាពលរដ្ឋចំពោះវិធានការសន្តិសុខរបស់ពួកគេ។
សមាគមកម្មវិធីកម្សាន្ត (ESA) ដែលជាអ្នករៀបចំកម្មវិធី E3 បានធ្វើអត្ថាធិប្បាយនោះ។
“សុវត្ថិភាពនៃអ្នកចូលរួម E3 គឺជាអាទិភាពកំពូលសម្រាប់ ESA ។ យើងតែងតែពិគ្រោះជាមួយអ្នកជំនាញផ្នែកសន្តិសុខឈានមុខគេ និងអ្នកជំនាញការអនុវត្តន៍ច្បាប់ ដើម្បីអនុវត្តសន្ធិសញ្ញាចាំបាច់។ ក៏ដូចជាវិធានការផ្សេងទៀត ដើម្បីដាក់ពង្រាយឧបករណ៍រាវរកលោហៈ។ ឯកសណ្ឋានបុគ្គលិក និងការត្រួតពិនិត្យកាបូប យើងនឹងបន្តពិនិត្យឡើងវិញនូវវិធានការទាំងនេះ និងវិធានការផ្សេងទៀតដើម្បីជួយអ្នករៀបចំពិព័រណ៍ បុគ្គលិក និងអ្នកគាំទ្រ E3 មានទំនុកចិត្តលើសុវត្ថិភាពរបស់ពួកគេ”។
Katie Stern អ្នកគ្រប់គ្រងសន្និសិទអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ហ្គេមបាននិយាយអំពីឧប្បត្តិហេតុបាញ់ប្រហារនេះថា:
“យើងមានការសោកស្ដាយចំពោះព្រឹត្តិការណ៍នៅរដ្ឋផ្លរីដាកាលពីចុងសប្តាហ៍មុន ហើយកំពុងគិតអំពីអ្នកទាំងអស់ដែលរងផលប៉ះពាល់ដោយសោកនាដកម្មនេះ។ សុខុមាលភាពរបស់អ្នកចូលរួម GDC គឺជាអាទិភាពរបស់យើង។ ហើយយើងនឹងបន្តធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយដៃគូរបស់យើងដើម្បីសម្របសម្រួលពិធីការសុវត្ថិភាព និងសុវត្ថិភាពសម្រាប់រាល់សកម្មភាពនាពេលខាងមុខ»។
កាលពីម្សិលមិញអ្នករៀបចំ PAX West បានចេញសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយដោយនិយាយថា
“យើងតែងតែធ្វើការជាមួយគ្នា។ យើងនឹងបន្តកែលម្អផែនការសន្តិសុខរបស់យើង ហើយក្នុងករណីចាំបាច់ ធ្វើការកែតម្រូវដើម្បីធានាថា អ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលយើងធ្វើសម្រាប់ PAX West និងព្រឹត្តិការណ៍ PAX ទាំងអស់គឺស្ថិតនៅក្នុងបរិយាកាសសុវត្ថិភាពសម្រាប់សហគមន៍។
ពិភពកីឡាអេឡិចត្រូនិកបានកាន់ទុក្ខព្រឹត្តិការណ៍កាលពីចុងសប្តាហ៍មុន ដែលមនុស្សពីរនាក់គឺ Elijah “TrueBoy” Clayton និង Taylor “SpotMePlzz” Robertson បានទទួលមរណភាពក្នុងការប្រកួត Madden NFL ។ បន្ទាប់ពីឧប្បត្តិហេតុនេះ Electronic Arts (EA) បានលុបចោលព្រឹត្តិការណ៍ Madden Classic ដែលនឹងមកដល់ចំនួនបី។ Andrew Wilson នាយកប្រតិបត្តិនៃ EA បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនកំពុងធ្វើការលើវា។