Esports start កំពុងអភិវឌ្ឍន៍និងពេញនិយមយ៉ាងខ្លាំង

Esports start

Esports start នៅពេលដែលវាមកដល់ឧស្សាហកម្មកីឡា ដែលក្តៅបំផុតនៅក្នុងពិភពឌីជីថលនាពេលនេះ ហើយកំពុងទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំងដូចបាល់ទាត់ ។ វាគ្មានអ្វីក្រៅពីឧស្សាហកម្ម E-Sports ដែលគ្រប់វិស័យកំពុងមើល និងជានិន្នាការសកល ។ គេអាចសង្កេតឃើញពីចំនួនទឹកប្រាក់រង្វាន់នៃ កីឡាអេឡិតត្រូនិច មួយចំនួនដែលតម្លៃសរុប គឺស្ទើរតែស្មើនឹងព្រឹត្តិការណ៍កីឡាល្បីៗដូចជា World Cup ជាដើម ។ អាច​និយាយ​បាន​ថា​នៅ​ក្នុង​កម្រិត​ពិភពលោក E-Sports មាន​ការ​កើន​ឡើង​ជា​លំដាប់ ។

លទ្ធផលនៅក្នុងលីកអាជីព អត្តពលិកអាជីព អ្នកលេងភ្លេង និងអ្នកលេងល្បែងអាជីពជាច្រើន រួម​ទាំង​ម៉ាក​ល្បីៗ​លំដាប់​ពិភពលោក​ផ្សេងៗ​ ដែល​មក​ឧបត្ថម្ភ​ក្រុម​ល្បីៗ​ដូច​រង្វង់​កីឡា​ដទៃ​ទៀត​ដែរ​ ។​ នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា E-sports ទើប​តែ​ត្រូវ​បាន​ក្រសួង​ទេសចរណ៍ និង​កីឡា​ប្រកាស​ថា​ជា​កីឡា​មួយ​ផ្សេង​ទៀត ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​លេង​ហ្គេមតាមufa88cambodiaអនឡាញ និង​អ្នក​ក្នុង​រង្វង់ E-Sports ក្នុង​ប្រទេស​យើង​មិនមានការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន​ខ្លាំង សម្រាប់ពាណិជ្ជករដែលមានបទពិសោធន៍ក្នុងវិស័យកីឡា E-Sports នៅក្នុងប្រទេសរបស់យើង ហើយបន្តជំរុញឧស្សាហកម្មនេះជាបន្តបន្ទាប់ ។

ខ្ញុំ​ប្រហែល​ជា​មិន​មើល​ឃើញ​ថា​ វា​ជា​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ដ៏​ធំ​មួយ​ទេ ព្រោះវានៅតែដើរទៅមុខទៀត ប្រសិនបើវានឹងអស្ចារ្យ វាត្រូវតែអស្ចារ្យពីមនុស្សនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម ដើម្បីបង្កើតរូបភាពដ៏ល្អ ។ ប្រជាជនភាគច្រើននៅពេលដែលពួកគេឮពាក្យ កីឡាអេឡិចត្រូនិក មានរូបភាពអវិជ្ជមានរបស់កុមារ ដែលញៀននឹងហ្គេមអនឡាញ ប៉ុន្តែ​នៅក្នុង​ពិភព​ឌីជីថល​ដែល​មានការ​វិវឌ្ឍ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស និង​មានការ​វិវត្តន៍​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​ កំពុងធ្វើឱ្យហ្គេមEsports gamesអនឡាញត្រូវបានទទួលយក ថាជាកីឡាដែលមានការប្រកួតប្រជែងជាសកល ដែលមានកម្រិតអន្តរជាតិនៅក្នុងកីឡាអូឡាំពិក និងមានការទទួលយកកាន់តែច្រើន នៅជុំវិញពិភពលោក ។

នៅ​ក្នុង​ពិភព​លោក​នា​ពេល​អនាគត កីឡា​អេឡិចត្រូនិក ​នឹង​បង្ក​ឱ្យ​មាន​ការ​បង្កើត​អ្នក​ធ្វើ​ផែនការ​យុទ្ធសាស្ត្រ ដែលត្រូវបានចាត់ទុកថាជា ជំនាញរបស់មនុស្សនាពេលអនាគត នៅក្នុងឧស្សាហកម្មឌីជីថល វាគឺជាកាតាលីករសម្រាប់ប្រព័ន្ធអេកូឌីជីថល ។ ហើយដោយសារការកើនឡើងដល់អ្នកបង្កើតកម្មវិធី ក្នុងវិស័យជាច្រើន កីឡាអេឡិចត្រូនិកកំពុងច្បាស់ថា វានឹងក្លាយជាឧស្សាហកម្មដ៏ធំមួយនៅក្នុងពិភពលោក ។ ការអភិវឌ្ឍន៍នៃឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក មានភាពខុសប្លែកគ្នាយ៉ាងខ្លាំង ពីឧស្សាហកម្មសម័យបុរាណ ដោយសារកីឡាអេឡិចត្រូនិកមិនមានរោងចក្រ មិនមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវន្តច្រើន ។

វាក៏ស្របតាមរបៀបរស់នៅ របស់មនុស្សនាពេលអនាគត ដែលមានគំនិតច្នៃប្រឌិត និងមានការបំផុសគំនិតថ្មីៗ ។ ដូច្នេះហើយ ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិកទំនងជានឹងរីកចម្រើន ជាសកលក្នុងរយៈពេលពី 2 ទៅ 5 ឆ្នាំខាងមុខ ជាមួយនឹងប្រព័ន្ធ 5G ជាពិសេសនៅក្នុងប្រទេសចិន កូរ៉េ សហរដ្ឋអាមេរិក និងបណ្តាប្រទេសនៅអឺរ៉ុប ។ ឧស្សាហកម្ម e-sports ដែលមានជំនាញវិជ្ជាជីវៈ (គាំទ្រហ្គេម) បានកើនឡើងយ៉ាងអធិកអធម ។ ដំបូង​ឡើយវា​បាន​កើន​ឡើង​ពី​ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាង​ត្បូង ប៉ុន្តែឥឡូវនេះវាបានរីករាលដាល ប្រជាប្រិយភាពរបស់ខ្លួនទៅកាន់ប្រទេសចិនជិតខាង ក្នុងកម្រិតដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក ។ 

Esports start ផ្ដល់ឱកាសអាជីវកម្ម និងអាជីពថ្មី

Esports start បច្ចុប្បន្ននេះ ការប្រកួតកីឡា E-Sport កាន់តែមានប្រជាប្រិយភាព ទាល់​តែ​មើល​ឃើញ​ពី​ក្នុង​និង​ក្រៅ​ឧស្សាហកម្ម ជាពិសេស​នៅ​អាស៊ីអាគ្នេយ៍​ ដែល​និន្នាការ​នៃ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ខ្លាំង ។ អ្នកដែលមិនធ្លាប់ស្គាល់ឧស្សាហកម្មនេះ បានស្គាល់និងបង្កើតគំរូអាជីវកម្មថ្មី និងផ្លូវអាជីពដែលលើសពីអត្តពលិក E-Sport ។ យើងអាចបញ្ជាក់និយមន័យនេះ ពីទិន្នន័យស្ថិតិដែលបានបង្ហាញនៅក្នុង webinar “ទិសដៅនៃទីផ្សារកីឡាអេឡិចត្រូនិកនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍” រៀបចំដោយក្រុមហ៊ុនអ៊ីនធឺណិតឈានមុខគេរបស់ពិភពលោក និងអ្នកផ្តល់បច្ចេកវិទ្យាកម្មវិធី Tencent សហការជាមួយ Newzoo ដែលជាទីភ្នាក់ងារស្ថិតិឧស្សាហកម្មហ្គេមដ៏ល្បីល្បាញ បានធ្វើឡើងកាលពីសប្តាហ៍មុន ។

Tencent និង Newzoo បានបង្កើតក្រដាសសមួយដែលមានចំណងជើងថា “ Games & Esports: Real Sports (Games & Esports: Bona Fide Sports) ” ។ ក្នុងនោះ ក្រដាសសបង្ហាញព័ត៌មានគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ជាច្រើន ដូចជាទីផ្សារ E-Sport សកលនៅតែបន្តកើនឡើង ហើយគេជឿថានៅឆ្នាំ 2024 ទីផ្សារ E-Sport នឹងមានចំណូលអាជីវកម្មជាងមួយពាន់លានដុល្លារជាលើកដំបូង កើនឡើង 14.5 % ពីឆ្នាំមុន ដែល​យើង​អាច​សង្ខេប​គំនិត​សំខាន់​នៃ​ព្រឹត្តិការណ៍​ជា​៤​ចំណុច​ធំៗ​ដូច​ខាង​ក្រោម៖

  • វិបត្តិ Covid-19 បានពន្លឿនកំណើននៃឧស្សាហកម្ម E-Sport ដែលបណ្តាលឱ្យអ្នករៀបចំ និងអ្នកចូលរួមក្នុងគ្រប់វិស័យត្រូវអភិវឌ្ឍ និងពង្រីកខ្លួនដើម្បីសម្រុះសម្រួល ចំនួនអ្នកទស្សនាដែលកំពុងកើនឡើង ។
  • “Mobile” នៅតែឈរនៅជួរមុខនៃការលេង និងទស្សនាកីឡា E-Sports នៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ។ ហើយនៅពេលដែលការតភ្ជាប់ និងល្បឿននៃអ៊ីនធឺណិតត្រូវបានអភិវឌ្ឍនៅក្នុងតំបន់ ឧស្សាហកម្មនឹងកាន់តែរីកចម្រើន ។
  • ការប្រកួតកីឡា E-Sport លើ “ទូរស័ព្ទដៃ” រួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍន៍សង្គម និងជំរុញសេដ្ឋកិច្ច ។ អាជីពជាច្រើនត្រូវបានបង្កើតឡើង នៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ ហើយនឹងក្លាយជាគោលដៅថ្មីសម្រាប់មនុស្សជំនាន់ក្រោយ ។
  • E-Sport ផ្តល់សិទ្ធិចូលដំណើរការស្មើៗគ្នាដល់មនុស្សគ្រប់គ្នា មិន​ថា​មនុស្ស​មាន​ភេទ អាយុ ជាតិ​សាសន៍ វណ្ណៈ ឬ​កាយសម្បទា​បែបណា​នោះ​ទេ វា​មិនមាន​ឧបសគ្គ​ក្នុង​ការ​ចូល​ប្រើប្រាស់​ឧស្សាហកម្ម E-Sport ។

ចំពោះព័ត៌មានអំពីឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិកនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ដែលជាបេះដូងនៃព្រឹត្តិការណ៍នេះ ក៏មានខ្លឹមសារគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ជាច្រើនផងដែរ ។ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍នៅ
អាមេរិកខាងជើង និងអឺរ៉ុបខាងលិច ។ នេះគឺជាកន្លែងដែល esports រីកចម្រើនពីការមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ IT កាន់តែរីកចម្រើន ។ ការរីកចម្រើននៃទីផ្សារ eSports នៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ គឺដោយសារតែភាពពេញនិយមនៃហ្គេមទូរស័ព្ទ ដែលមនុស្សមានអំណាចទិញកាន់តែច្រើន ។ នៅក្នុងការសិក្សាស៊ីជម្រៅអំពីអ្នកប្រើប្រាស់ឆ្នាំ 2021 Newzoo បានស្ទង់មតិអ្នកចូលរួមមកពីអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ។

វាបានបង្ហាញថា 82 ភាគរយនៃប្រជាជនអនឡាញក្នុងតំបន់លេងហ្គេម នៅលើឧបករណ៍ចល័ត ខណៈពេលដែល 39 ភាគរយនៃអ្នកឆ្លើយតបគឺជាអ្នកលេងសកម្ម ។ ទូរសព្ទ​ដៃ​ជា​ជម្រើស​ដំបូង​សម្រាប់​ការ
​លេង​ហ្គេម ហើយចំណាយពេលភាគច្រើន របស់គាត់ដែលលេងហ្គេមនៅលើទូរស័ព្ទដៃរបស់គាត់ ។ លោក James Yang  នាយកនៃ  PUBG MOBILE Global Esports នៅ Tencent Games
បាននិយាយថា “យើងអាចមើលឃើញថា កីឡាអេឡិចត្រូនិក កំពុងកើនឡើងជាមួយនឹងទំនោរផ្លាស់ប្តូរពីការលេង eSports នៅលើកុំព្យូទ័រ និងកុងសូលទៅទូរស័ព្ទ នេះត្រូវបានជះឥទ្ធិពលដោយការកែលម្អផ្នែករឹង ក៏ដូចជាការលេងហ្គេមលើពពក និងការអភិវឌ្ឍន៍បណ្តាញ 5G ទូរស័ព្ទ ។

ការចាប់ផ្តើមនៃហ្គេម E-Sport

វាត្រូវបានចាប់ផ្តើមនៅសហរដ្ឋអាមេរិក ក្នុងឆ្នាំ 1972 ដែលមានរង្វាន់សម្រាប់អ្នកឈ្នះ គឺគ្រាន់តែជាការជាវប្រចាំឆ្នាំ ចំពោះទស្សនាវដ្តីមួយច្បាប់ប៉ុណ្ណោះ ។ សូម្បីតែក្រោយមកទៀត ការប្រកួតកីឡា
អេឡិចត្រូនិក ត្រូវបានដាក់បញ្ចូលក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ ASIAN Games 2021 ការប្រកួតបង្ហាញនិងស៊ីហ្គេម ឆ្នាំ 2023 ដែលជាការប្រកួតដណ្តើមមេដាយ គឺជាអ្វីដែលពង្រឹងវា ឧស្សាហកម្មហ្គេមកំពុងវិវឌ្ឍ
ទៅជាកីឡាមួយ ដែលត្រូវបានទទួលស្គាល់ជាអន្តរជាតិបំផុត រហូតមកដល់បច្ចុប្បន្ន តម្លៃទីផ្សារនៃ esports ក្នុងឆ្នាំ 2023 គឺ 1.1 ពាន់លាន ដុល្លារ នៃតម្លៃឧបត្ថម្ភនៃការប្រកួត គឺខ្ពស់រហូតដល់ 636 លានដុល្លារអាមេរិក ។

តាមចំនួនអ្នកទស្សនារាល់កម្មវិធី គ្រប់ប៉ុស្តិ៍ក្នុងឆ្នាំ 2023 ប៉ះមនុស្ស 495 លាននាក់នៅទូទាំងពិភពលោក ។ Esports ដែលត្រូវបានគេស្គាល់ជាផ្លូវការថា Electronic Sports គឺជាប្រភេទកីឡាដែល
ខុសពីកីឡាផ្សេងទៀត ដោយវាជាការប្រកួតអេឡិចត្រូនិក ។ មានអ្នកលេងលើសពី 2 នាក់ ឬលេងជាក្រុម ដោយមិនកំណត់អាយុ ដែលអាចចែកចេញជា 3 កម្រិត៖ ស្មូត ពាក់កណ្ដាលអាជីព និងអាជីព
រាល់ពេលលេងនឹងមានច្បាប់ប្រកួតកំណត់ និងការផ្សាយបន្តផ្ទាល់ពេលប្រកួតប្រជែង នៅក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ដើម្បីឱ្យអ្នកគាំទ្រតាមដាន លើសពីនេះ ការប្រកួតនីមួយៗមានប្រាក់រង្វាន់សម្រាប់អ្នកឈ្នះ ដែលនឹងច្រើនឬតិចអាស្រ័យលើអ្នកឧបត្ថម្ភ ។

ក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះ ការប្រកួតកីឡាអេឡិចត្រូនិក វា​ជា​កីឡា​ដែល​ពេញ​និយម​ខ្លាំង ទាំង​នៅ​ក្នុង​ប្រទេសកម្ពុជា​ចាប់​ផ្ដើម​ស្គាល់​ និង​ទទួល​យក​កាន់​តែ​ទូលំទូលាយ​ ជា​ហេតុ​ធ្វើ​ឱ្យនិន្នាការអាជីវកម្
ម ​អេឡិចត្រូនិកកាន់​តែទាក់​ទាញ ។​ មហាវិទ្យាល័យ​គ្រប់គ្រង​ពាណិជ្ជកម្ម ដូច្នេះហើយ ខ្ញុំ​នឹង​ប្រាប់​អ្នក​ពី​រឿង​មួយ​អំពី ​អាជីវកម្មកីឡា​អេឡិចត្រូនិកដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​ សម្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​អាន ។ វាមិនអាចប្រកែកបាន ថានិន្នាការដែលបច្ចុប្បន្នកំពុងខ្លាំងបំផុត នៅក្នុងពិភពឌីជីថលនិងកំពុងទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍ ក្នុងចំណោមយុវវ័យ និងអ្នកលេងហ្គេមដែលត្រូវតែលើកកំពស់ ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក អាចត្រូវបានគេមើលឃើញ ពីការប្រកួតប្រជែងប្រាក់រង្វាន់ជាច្រើន ។

នេះ​ធ្វើ​ឱ្យ​អាជីវកម្ម​នេះ​ មាន​និន្នាការ​បន្ត​កើន​ឡើង​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ ហើយ​នៅ​ពេល​ដែលអាជីវកម្ម ​កីឡា​អេឡិចត្រូនិកកាន់​តែ​រីក​ចម្រើន ។ ជាលទ្ធផលនៅក្នុងអាជីព អត្តពលិកអាជីព តួសម្តែង អ្នកលេងល្បែង
អាជីពជាច្រើន ដូច្នេះហើយ មានក្រុមហ៊ុនដែលអភិវឌ្ឍ និងផលិតផលិតផលដែលពាក់ព័ន្ធ ។ រួម​ទាំង​ម៉ាក​ល្បីៗ​ទូទាំង​ពិភពលោក​ ដែល​មក​ឧបត្ថម្ភ​ក្រុម​ល្បីៗ​ដូច​កីឡា​ផ្សេង​ទៀត ។ ថ្មីៗនេះ រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក៏បានផ្តល់សារៈសំខាន់ដល់ កីឡាអេឡិចត្រូនិកផងដែរ ដោយបានបង្កើតសមាគមកីឡាអេឡិចត្រូនិកកម្ពុជា និងមាន កីឡាអេឡិចត្រូនិក ជាកីឡាប្រកួតប្រជែង ។

គេ​អាច​ទស្សន៍ទាយ​បាន​ថា​ ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​ទៀត ឧស្សាហកម្មកីឡា​អេឡិចត្រូនិក ​ពិតជា​នឹង​មាន​តម្លៃ​ដ៏​សម្បើមជាងនេះ ។ ឱកាសសម្រាប់ការច្នៃប្រឌិត ឬការអភិវឌ្ឍន៍អាជីវកម្មនៅក្នុង
ឧស្សាហកម្មកីឡា esports នៅតែមានជាច្រើនទៀត ។ ថាតើនៅក្នុងលក្ខខណ្ឌនៃបច្ចេកវិទ្យាប្រកួតប្រជែង ទីផ្សារនិងសហគមន៍ឬការផលិតមាតិកា សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជារដ្ឋាភិបាល​ក៏​មាន​ឆន្ទៈ​ ក្នុង​ការ​ជួយ​ដល់​ឧស្សាហកម្ម​ហ្គេម ​ជាមួយ​នឹង​ថវិកា​ជាង 15 លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០២៣ ផង​ដែរក្នុងរដូវការស៊ីហ្គេមលើកទី៣២ ដែលប្រទេសកម្ពុជាយើងបានធ្វើជាម្ចាស់ផ្ទះ ។